"welcome to the blog" Insuran motosikal first party | insurans malaysia blog

Insuran motosikal first party

Insuran motosikal first party - Maklumat yang anda cari insuran motosikal first party di bawah ini kami telah membentangkan artikel yang berkaitan soalan insuran motosikal first party sebagai salah satu rujukan. Situs insurantax adalah web yang menyokong maklumat mengenai pelbagai senarai harga dan maklumat, insurans, roadtax, kad kredit, deposit. pada halaman ini telah menyediakan artikel yang berkaitan dengan kata kunci yang sedang dicari, serta pada halaman ini terdapat juga beberapa iklan yang kami sediakan untuk menyokong maklumat yang anda cari.


Seperti data yang berjaya diringkaskan dari pelbagai maklumat Insuran motosikal first party adalah,
Insuran 1st party membayar kos repair kereta anda sekiranya anda melanggar orang lain atau anda dilanggar orang lain. Bagi kes anda dilanggar orang lain, kebiasaannya anda boleh claim 3rd party kecuali kes langgar lari. Anda juga boleh claim sekiranya kemalangan terjadi atas sebab kecuaian sendiri contohnya kemalangan akibat tertidur atau masalah brek.

Insuran 1st party menyediakan towing & assist sekiranya kereta anda kemalangan / breakdown. Assist ini juga termasuk kes breakdown seperti bantuan bateri, tayar pecah dan kerosakan minor.

Beza Insuran 1st Party Dan 3rd Party  yang terakhir adalah penambahan rider. Rider adalah perlindungan tambahan selain utnuk kemalangan. Ada banyak rider untuk insuran 1st party seperti banjir/ rusuahan / audio / cermin dan pasangger liability. Kebanyakkan rider-rider ini hanya ada dalam insuran 1st party.

Biasanya kereta bawah 15 tahun akan ambil insuran kereta jenis ni. Sebab akan cover eksiden, hilang dan total lost.
Senang cite apa yang terjadi semua cover la. Kecuali korang ikut Agreed Value dari insuran.. (jumlah cover yang ditentukan oleh insuran).

Contoh macam ni.


Ni insuran etiqa. Langkah selamat korang ikut je AV (Agreed Value) dari insuran. Offkos AV lebih tinggi dari MV (Market Value).

Kalau tak ikut ada kesan tak?
yup ada kesan.. Contoh korang ikut MV.. Jadi nanti bila claim insuran tak akan bayar penuh.. Mungkin 50%, mungkin 80% ikut pada peratus pengurangan yang korang buat.
NOTA: baik ikut je.. Saya ada kes customer nak kurang harga insuran. Pastu die eksiden claim 8k, insuran bayar 3k je.. Baki 5k die kena bayar..Nanti saya tunjuk real kes.. [BACA SINI]


  


===Share Please :)===

0 Response to "Insuran motosikal first party"

Catat Ulasan

close
==[ Ketuk disini 1X ] [Y]==
SILA KETUK GAMBAR