"welcome to the blog" Harga insurans Kereta AXIA | insurans malaysia blog

Harga insurans Kereta AXIA

Harga insurans kereta axia - Maklumat yang anda cari mengenai harga insurans kereta axia di bawah ini kami telah membentangkan artikel yang berkaitan harga insurans kereta axia sebagai salah satu rujukan. Blog Insurantax adalah blog yang menyediakan maklumat mengenai pelbagai senarai harga dan maklumat, insurans, kad kredit, deposit. pada halaman ini telah menyediakan artikel yang berkaitan dengan kata kunci yang sedang dicari, serta pada halaman ini terdapat juga beberapa iklan yang kami sediakan untuk menyokong maklumat yang anda cari.

Buat kali pertama adalah pengiraan harga insurans kereta axia, kami insurantax blog ingin memberikan maklumat yang betul kepada pembaca, adapun Cara pengiraan harga insuran kereta Axia adalah dengan mengambil kira beberapa maklumat pemilik kereta dan juga maklumat kereta itu sendiri. Oleh itu adalah penting untuk anda memberikan jenama dan model terperinci serta jenis transmisi manual atau automatik. Kesemua ciri-ciri ini membezakan harga pasaran semasa kereta Perodua Axia. 



Maklumat-maklumat penting lain yang diambil kira:
1.      Umur pemandu/pemilik
Terdapat tambahan caj loading untuk umur pemandu yang kurang daripada 25 tahun dan lebih daripada 65 tahun. Caj loading ini dikenakan kerana risiko kemalangan yang tinggi untuk pemandu yang muda dan lanjut usia.

2.      Sejarah tuntutan
Terdapat juga caj loading berdasarkan sejarah tuntutan pemandu. Oleh itu dinasihatkan pemilik tidak membuat tuntutan atas kemalangan kecil. Kalau boleh selesaikan secara baik dengan pihak yang terlibat tanpa membuat tuntutan insuran kereta Perodua Axia.

3.      Kapasiti enjin
Kapasiti enjin Perodua Axia hanya 1.0L tetapi ia mempunyai dua jenis tansmisi iaitu  automatik ataupun manual. Transmisi manual mempunyai 5 tahap kelajuan manakala transmisi automatik miliki hanya 4 tahap kelajuan. Pastikan anda memberitahu kami jenis transmisi Perodua Axia anda.
4.      Umur kenderaan
Umur kereta Perodua Axia yang dikeluarkan pada tahun 2014 masih dibawah 7 tahun untuk tahun 2016 ini. Oleh itu tiada sebarang caj loading untuk anda buat masa ini. Tetapi jika umur kereta Perodua Axia anda cecah 7 tahun, anda akan dikenakan caj loading 5%.

5.      NCD (NO Claim Discount)
NCD adalah satu diskaun yang diberi untuk anda semasa mengira harga insurans kereta Axia dengan syarat anda tidak membuat sebarang tuntutan sebelum ini. Jika ini adalah tahun pertama anda, tiada sebarang diskaun yang diberi, tetapi anda akan mendapat diskaun mengikut jadual dibawah untuk tahun-tahun seterusnya.

sebagai contoh untuk kajian kes harga insurans kereta axia Perodia Axia standart G 1.0 AT (2016)dengan price RM33ribu, dengan insurance RM 1,129, Road tax RM 20,00, warranty manufacturer 5 years / 150,000 KM


===Share Please :)===

3 Responses to "Harga insurans Kereta AXIA"

close
==[ Ketuk disini 1X ] [Y]==
SILA KETUK GAMBAR