"welcome to the blog" Cara renew insurans kereta | insurans malaysia blog

Cara renew insurans kereta

Bagaimana Cara Renew Insurans Kereta?  Saya yakin ramai lagi kurang faham nak renew  insurans kereta masing-masing. Sebenarnya ada cara mudah untuk mereka yang tiada masa nak perbaharui cukai jalan(roadtax) dan insurans kenderaan.

Cara Renew Insurans Kereta Secara Online
1-Tangkap gambar geran kereta anda (depan & Belakang) atau Polisi Insuran tahun sebelum.
2-Hantarkan gambar tadi terus ke www.wasapsaya.info untuk pertanyaan harga.
3-Maklumat yang anda sediakan kami proses di dalam sistem Insuran. Penerangan lanjut tentang manfaat Insuran dan proses pembayaran.
4-Selepas proses pembayaran dibuat, penghantaran pengeposan akan di buat pada hari yang sama. Roadtax dan Polisi Insuran akan sampai terus ke rumah/pejabat anda.
P/s : UNTUK MOTORSIKAL kami hanya Boleh Renew Insuran Sahaja Kerana untuk Renew Roadtax Motorsikal memerlukan GERAN ORIGINAL.



Perkara yang diperlukan sebelum memperbaharui Roadtax ?
Sebelum anda hendak membuat pembaharuan cukai jalan kenderaan, anda harus pastikan dimana anda mempunyai NOTA PERLIDUNGAN (Cover Note) yang lepas iaitu Nota Perlindungan tahun akhir anda perbaharui. Jika anda tiada nota perlindungan tidak mengapa, anda juga boleh kemukakan kepada kami geran kenderaan milik anda atau si pemilik, polisi lama atau pun reminder.

Buat anda yang kali pertama membuat roadtax anda hanya perlu kemukakan GERAN sahaja.
Seterusnya, kami perlukan maklumat NCD ( Non-Claim Discount ) / NCB  ( Non-Claim Bonus) bagi mengurangkan kadar insurans kenderaan anda. NCD anda akan meningkat selagi tidak berlaku sebarang musibah terhadap kenderaan anda, dan NCD anda akan menjadi kosong jika berlaku risiko pada kenderaan anda bagi perlindungan Komprehensif dan 3rd party.

Tahukah anda tidak perlu lagi bersesak untuk renew roadtax kereta?
·         Perlu  minta cuti kerja atau  kerja  separuh  hari  untuk  renew  roadtax?
o   Selalu  keluar  Outstation  atas  urusan  kerja?
o   Cuti  anda  dah  habis?
o   Perlu  menghadap  kesesakan  jalan  raya  untuk  pergi  ke  branch/  jumpa  agen/  bank/  JPJ?
o   Roadtax  hampir  tamat TAPI  kerja  berlambak  dan  perlu  siapkan segera.  Tiada  masa  untuk  keluar  uruskan  roadtax?

Sebelumnya saya ingin berkongsi pekara yang anda perlu semak sebelum anda proses renew Insuran kereta dan roadtax anda. Secara asasnya didalam proses ini ada dua organisasi yang terlibat iaitu:

BACA JUGA :


1)  Semak Tarikh Tamat Insuran dan Roadtax
Pastikan anda tahu tarikh mati cukai jalan atau tamat tempoh road tax anda. Sila semak tarikh yang tercetak di atas road tax kenderaan. Anda lebih baik anda set kan satu reminder khas di dalam smarphone anda seminggu sebelum tarikh tamat roadtax.
Di Roadtaxpantas.com Opens in a new window kami menawarkan perkhimatan reminder secara percuma.Reminder akan di hantar secara berkala iatu sebulan, seminggu dan sehari sebelum tarik tamat.
Sebenarnya anda boleh renew road tax 60 hari sebelum tarikh mati ataupun bersamaan 2 bulan. Disini ada boleh menyusun jadual anda proses-proses yang terlibat.

2) Semak harga pasaran kenderaan anda
Anda bolen menyemak harga pasara kenderaan anda di My car info . Harga pasaran adalah sangat penting kerana ia mepergaruh sejumlah besar harga insuran kenderaan anda.
Anda sepatutnya mengambil jumlah pelindungan (Sum Insured) bersamaan dengan harga pasaraan kenderaan anda. Oleh sebab, jika berlaku sebarang kemalangan pihak insuran akan menampung sume kos baik pulis maxiumum sehingga jumlah harga pasaran kereta anda (sum insured).


===Share Please :)===

0 Response to "Cara renew insurans kereta"

Catat Ulasan

close
==[ Ketuk disini 1X ] [Y]==
SILA KETUK GAMBAR