"welcome to the blog" Insuran motosikal paling murah | insurans malaysia blog

Insuran motosikal paling murah

Insuran motosikal paling murah - Maklumat yang anda cari mengenai insuran motosikal paling murah di bawah ini kami telah membentangkan artikel yang berkaitan dengan insuran motosikal paling murah sebagai salah satu rujukan. Blog Insurantax adalah blog yang menyediakan maklumat mengenai pelbagai senarai harga dan maklumat, insurans, kad kredit, deposit. pada halaman ini telah menyediakan artikel yang berkaitan dengan kata kunci yang sedang dicari, serta pada halaman ini terdapat juga beberapa iklan yang kami sediakan untuk menyokong maklumat yang anda cari.

1.  Allianz General Insurance
Allianz Malaysia Berhad ("AMB") adalah sebahagian daripada Allianz Group di Jerman. Allianz Group diasaskan pada tahun 1890 di Jerman. Dengan kira-kira 148,000 pekerja di seluruh dunia, Allianz Group menghidangkan lebih daripada 83 juta pelanggan di sekitar 70 negara. 
Allianz secara rasminya melangkah ke Malaysia pada tahun 2001 ketika menjadi pemegang saham pengendali Allianz General Insurance Malaysia Berhad ("AGIM"). Pada tahun 2007, perniagaan insurans am AGIM telah dipindahkan ke anak syarikat milik penuhnya, Allianz General Insurance Company (Malaysia) Berhad ("Allianz General"). Berikutan penyempurnaan perniagaan insurans am, AGIM menukar namanya kepada Allianz Malaysia Berhad ("AMB"). AMB adalah syarikat pegangan pelaburan yang mempunyai dua anak syarikat milik penuh - Allianz Life Insurance Malaysia Berhad ("Allianz Life") dan Allianz General.

2.   Etiqa
Sejarah Etiqa bermula pada tahun 2005 apabila Maybank Ageas (dahulunya dikenali sebagai Mayban Ageas), insurans Maybank dan takaful yang terdiri daripada Mayban General Assurance, Mayban Life Assurance dan Mayban Takaful bergabung dengan Malaysia National Insurance Berhad, penanggung insurans negara terbesar Malaysia dan anak syarikatnya, Takaful Nasional Sdn Bhd, penyedia utama Takaful Malaysia. 
Dua tahun selepas penggabungan itu, pada tahun 2007, nama Etiqa dilahirkan.Pada 2018, bagi menyokong Akta Perkhidmatan Kewangan Bank Negara Malaysia 2013 Akta Perkhidmatan Kewangan Islam 2013, dan untuk berkhidmat dengan lebih baik kepada pemegang kepentingan kami, Etiqa telah menjadi empat organisasi:
•   Etiqa General Insurance Berhad (EGIB)
•   Etiqa Life Insurance Berhad (ELIB)
•   Etiqa General Takaful Berhad (EGTB)
•   Etiqa Family Takaful Berhad (EFTB)

Baca pula :


3. Axa
AXA adalah peneraju global dalam insurans dan pelaburan, dengan 165,000 pekerja komited untuk melindungi dan memperbaiki kehidupan 107 juta pelanggan di 64 negara di seluruh dunia. Untuk tahun ke-9 berturut-turut, kami telah disenaraikan sebagai jenama No.1 Global Insurance oleh Interbrand, perunding jenama terkemuka dunia dan penerbit laporan tahunan Global Brands Terbaik.
AXA Affin General Insurance Berhad adalah usaha sama antara AXA Group dan Affin Holdings Berhad.
Axa adalah salah satu syarikat insurans am yang paling pesat berkembang di Malaysia, dan pemimpin No.1 dalam insurans Perubatan dan Kesihatan (sumber: ISM).
Axa menyediakan penyelesaian perlindungan komprehensif dan disesuaikan untuk individu dan perniagaan dalam bidang insurans Motor, Rumah, Insiden, Perjalanan dan Komersial.
Kami berbangga dalam menjalankan perniagaan secara bertanggungjawab, dan membina hubungan aman jangka panjang ketika melayani hampir satu juta pelanggan Malaysia, dengan lebih dari 800 pekerja di 22 pejabat, serta lebih dari 4,700 agen di seluruh negara, serta broker kami dan rakan bank utama.

4. Tokio marine
Tokio Marine Life Insurance Malaysia Bhd. Dahulunya dikenali sebagai TM Asia Life Malaysia Bhd., Sebuah syarikat insurans hayat yang mapan dengan sejarah lebih daripada 65 tahun.Kehadiran Tokio Marine Life di Malaysia adalah hasil daripada pakatan strategik antara Tokio Marine & Nichido Fire Insurance Co., Ltd. dan Asia General Holdings (syarikat induk Asia Life) pada Mac 2007.Reputasi kami telah diperolehi melalui pulangan pelaburan sejarah kami yang kuat, pengunderaitan berdisiplin, dan pengurusan perbelanjaan yang berhati-hati.

===Share Please :)===

1 Response to "Insuran motosikal paling murah "

close
==[ Ketuk disini 1X ] [Y]==
SILA KETUK GAMBAR