"welcome to the blog" Pampasan insurans kemalangan jalan raya | insurans malaysia blog

Pampasan insurans kemalangan jalan raya

Pampasan insurans kemalangan jalan raya - Maklumat yang anda cari pampasan insurans kemalangan jalan raya di bawah ini kami telah membentangkan artikel yang berkaitan pampasan insurans kemalangan jalan raya sebagai salah satu rujukan. Situs insurantax adalah web yang menyokong maklumat mengenai pelbagai senarai harga dan maklumat, insurans, roadtax, kad kredit, deposit. pada halaman ini telah menyediakan artikel yang berkaitan dengan kata kunci yang sedang dicari, serta pada halaman ini terdapat juga beberapa iklan yang kami sediakan untuk menyokong maklumat yang anda cari.


Seperti data yang berjaya diringkaskan dari pelbagai maklumat pampasan insurans kemalangan jalan raya adalah, Kemalangan jalan raya merupakan kejadian yang kadangkala berlaku dalam kehidupan manusia sungguhpun manusia cuba menggelakkannya daripada berlaku. Kemalangan dapat berlaku secara serius sehingga mengakibatkan cedera parah atau membawa maut, Ganti rugi am merupakan jumlah pampasan yang akan ditentukan oleh mahkamah berdasarkan kehilangan, seperti kesakitan dan penderitaan yang dialami akibat kemalangan tersebut. Jumlahnya agak sukar ditentukan secara tepat. 

Pada peringkat awalnya tetapi mahkamah akan memutuskan berdasarkan kes terdahulu sebagai panduan. Ganti rugi khas pula merupakan jumlah pampasan yang dapat ditentukan berdasarkan kerosakan yang dapat dikira dan perbelanjaan yang telah dikeluarkan, disokong dengan resit atau dokumen.

Dalam kes Sathisvaran Chandrasegaran, responden yang terlibat dalam kemalangan jalan raya telah mendapatkan rawatan dari Pusat Perubatan Gleneagles bagi kecederaan yang dialami oleh mereka. Perbelanjaan perubatan responden pertama telah dibayar oleh Prudential Assurance Malaysia Bhd., manakala responden kedua membayar sendiri perbelanjaan perubatannya. Perayu merayu terhadap tuntutan responden tentang isu sama ada perayu perlu membayar balik perbelanjaan perubatan hospital responden pertama, iaitu kos tersebut telah dibayar oleh syarikat insurans.

Prinsip insurans merupakan suatu pertukaran kerana pembayaran yang dibuat oleh pihak yang diinsuranskan kepada syarikat insurans. Syarikat insurans membayar kerosakan yang diinsuranskan, akibat kemalangan yang dilindungi di bawah polisi insurans. Proses ini merupakan pemindahan yang adil terhadap risiko kerugian. Apabila syarikat insurans telah membayar sejumlah wang kepada pihak yang diinsuranskan, bolehkah dia juga membuat tuntutan kepada pihak yang bersalah dalam kemalangan berkenaan? Terdapat kes sebelum ini, iaitu mahkamah memberikan plaintif pampasan walaupun syarikat insurans telah membayar perbelanjaan perubatan mereka dengan sewajarnya.

Prosedur untuk menuntut pampasan mungkin berbeza-beza bergantung kepada jenis kemalangan. Namun, terdapat beberapa langkah-langkah yang standard bahawa seseorang boleh mengambil untuk menuntut ganti rugi untuk kemalangan. Mari kita lihat langkah-langkah.

Baca pula:
1) Perbaharui lesen memandu
2) Kira insuran kereta
3) Semak insuran kereta
4) Semakan tarikh luput lesen memandu
5) renew roadtax tanpa geran
6) Insurans kereta murah

Langkah pertama untuk kemalangan jalan raya tuntutan pampasan adalah untuk memanggil ambulans dan polis. Anda mesti menerima rawatan perubatan pertama dan kemudian mengambil langkah undang-undang pertama dengan memaklumkan pihak polis.

Kedua, mengambil turun butir-butir pemandu kerana yang kemalangan itu berlaku. Anda boleh mengambil turun butir-butir seperti nama, alamat, nombor lesen, sebagai contoh. Juga, jika ini adalah satu kemalangan kereta UK, ambil nombor pendaftaran kereta.

Ketiga, mengambil gambar tempat kemalangan. Anda mesti melindungi tempat-tempat yang menunjukkan tanda-tanda yang berbeza kemalangan. Sebagai contoh, anda perlu mengambil gambar cermin pecah; pintu remuk, jika mereka pakai pada semua.

Keempat, jika terdapat mana-mana saksi di tempat kejadian, mengambil turun nama dan alamat saksi-saksi dengan persetujuan mereka. Saksi-saksi yang akan memberi keterangan untuk anda apabila proses pengesahan bagi tuntutan kemalangan auto bermula.

Kelima, melawat hospital atau pengamal am anda untuk penilaian terperinci sifat kecederaan diterima. Langkah ini adalah penting kerana jumlah ganti rugi akan bergantung kepada betapa seriusnya kecederaan.

Keenam, memberitahu UK syarikat insurans motor mengenai kejadian. Syarikat insurans biasanya akan memberi anda borang tuntutan kemalangan motor untuk mengisi. Pastikan anda mengisi borang sehingga berhati-hati. Anda juga mesti memelihara semua dokumen dan resit berkaitan dengan kejadian itu dengan berhati-hati supaya anda boleh menghasilkan mereka, apabila diperlukan.
  
===Share Please :)===

0 Response to "Pampasan insurans kemalangan jalan raya"

Catat Ulasan

close
==[ Ketuk disini 1X ] [Y]==
SILA KETUK GAMBAR