"welcome to the blog" Renew roadtax tanpa geran | insurans malaysia blog

Renew roadtax tanpa geran

Renew roadtax tanpa geran - Maklumat yang anda cari mengenai renew roadtax tanpa geran di bawah ini kami telah membentangkan artikel yang berkaitan renew roadtax tanpa geran sebagai salah satu rujukan. Blog insurantax adalah blog yang menyediakan maklumat mengenai pelbagai senarai harga dan maklumat, insurans, roadtax, kad kredit, deposit. pada halaman ini telah menyediakan artikel yang berkaitan dengan kata kunci yang sedang dicari, serta pada halaman ini terdapat juga beberapa iklan yang kami sediakan untuk menyokong maklumat yang anda cari.

Seperti data yang berjaya diringkaskan dari pelbagai maklumat renew roadtax tanpa geran adalah,
Pertama dengan cara guna online lewat web myeg.com, anda register myeg account, selepas membuat account

1) click link https://www.myeg.com.my/
2) click JPC, dan pilih renew insurans.. isik form dan submit


 


Tunggu orang staff myeg call, lihat email quotation dari myeg, untuk persentase NCD chek link motortakaful.com

Informasi selanjutnya untuk cara renew roadtax tanpa geran kereta, mulanya anda perlu pilih urusan 'LKM', pastu pilih button 'salinan', 'perbaharui' ... kemudian anda perlu memasukkan mykad di tempat yang disediakan dan disahkan menggunakan kad jari. Urusan ini tak boleh dilaksanakan jika mykad anda tidak boleh dibaca oleh mesin kiosk tersebut. Selepas itu, anda perlu memasukkan no plat kereta, dan akan terpapar maklumat lesen kenderaan anda. Maklumat ini adalah sama dengan maklumat tempoh insuran kereta yang telah anda perbaharui. Sebab itu penting untuk anda pastikan maklumat insuran telah link dengan JPJ. Kemudian, anda perlu membuat pilihan bayaran sama ada kad kredit atau kad debit. Selesai bayaran dibuat, mesin tersebut akan mencetak road tax kereta anda yang baharu.

Cara renew roadtax guna myeg secara online ( insurans dah ada )
1.Mula-mula login ke http://www.myeg.com.my
2.Daftar akaun percuma di MyEG kalau belum ada akaun lagi, khidmat daftar ni free je
3.Pilih Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ)
4. Pada main page , aku klik BAHARUI CUKAI JALAN kalau ada insuran kenderaan yang masih sah.
5.Isilah data yang diperlukan dalam borang. Buatlah pilihan untuk penghantaran. Klik Process.
6.Kemudian ada page segala data mengenai model kereta, jenis syarikat insuran kereta, tempoh sah insuran juga amount yang perlu dibayar.
7. Klik Confirm & Pay. Pilih cara bayaran, rujuk no.5 di menu Cara renew insurans dan roadtax guna myeg secara online di atas.

Kelemahan renew insurans dan roadtax guna myeg secara online
Satu kelemahan tentang kemudahan ini ialah bila berlaku kemalangan dan korang nak claim insurans, Geran kereta perlu dihantar ke pejabat MyEG di Petaling Jaya, untuk dicetak maklumat JPJ, Kemudian baru pihak Insurans akan meluluskan tuntutan/claim anda.
  
===Share Please :)===

0 Response to "Renew roadtax tanpa geran "

Catat Ulasan

close
==[ Ketuk disini 1X ] [Y]==
SILA KETUK GAMBAR