"welcome to the blog" Harga insuran motor 2019 | insurans malaysia blog

Harga insuran motor 2019

Harga insuran motor 2019 - Maklumat yang anda cari mengenai Harga insuran motor 2019 di bawah ini kami telah membentangkan artikel yang berkaitan Harga insuran motor 2019 sebagai salah satu rujukan. Blog insurantax adalah blog yang menyediakan maklumat mengenai pelbagai senarai harga dan maklumat, insurans, roadtax, kad kredit, deposit. pada halaman ini telah menyediakan artikel yang berkaitan dengan kata kunci yang sedang dicari, serta pada halaman ini terdapat juga beberapa iklan yang kami sediakan untuk menyokong maklumat yang anda cari.

Seperti data yang berjaya diringkaskan dari pelbagai maklumat harga insuran motor 2019 adalah,
Bank Negara Malaysia (BNM) melaksanakan langkah liberalisasi tarif insurans motor dengan memperkenalkan penetapan harga fleksibel untuk produk insurans kenderaan komprehensif dan insurans kebakaran dan kecurian kenderaan berkuat kuasa pada 1 Julai depan.

“Mulai 1 Julai ini, kadar premium bagi produk insurans motor komprehensif dan produk kebakaran dan kecurian motor pihak ketiga akan ditentukan oleh penginsurans individu dan pengendali Takaful,” katanya kepada pemberita di sini, hari ini, Selepas tarikh pelaksanaan itu, pengguna boleh membeli produk tambahan bagi meningkatkan perlindungan insurans motor untuk kenderaan masing-masing.

dari laman http://www.autoworld.com.my terdapat penyelesaian untuk mengira harga insurans motor

pertama pilih terlebih dahulu tipe insuran, comprehensive atau third party, kedua nyatakan nilai cubic capacity di bawah 50, 51 hingga 100, 101 hingga 125, 126 hingga 225, 226 hingga 350, 315 hingga 500cc, 500 above, ketiga tentukan sum insured (RM), nyatakan No Claim Discount, lepas pilih riders option, the insured atau all riders,


Nota:
~ Tempoh Insurans = 12 bulan
~ Lokasi Kenderaan = Malaysia Barat
~ Jenis Pendaftaran = Individu
~ Ini adalah panduan umum untuk premium insurans motosikal yang perlu dibayar. Syarikat insurans yang berbeza menggunakan peraturan yang berbeza. I.E. Untuk Kapasiti Kubik (CC) di atas 125cc, 'Semua Rider' adalah wajib, atau peratusan Memuatkan mungkin wajib.
Pengiraan ini tidak mempunyai medan 'wajib'.

Penafian:
Autoworld.com.my tidak akan bertanggungjawab ke atas apa-apa ketidaktepatan pengiraan.
===Share Please :)===

0 Response to "Harga insuran motor 2019"

Catat Ulasan

close
==[ Ketuk disini 1X ] [Y]==
SILA KETUK GAMBAR