"welcome to the blog" Kalkulator insurans kereta etiqa | insurans malaysia blog

Kalkulator insurans kereta etiqa

ulasan kalkulator insurans kereta etiqa - penulis akan menjabarkan sistematika pengiraan insurans kereta pada etiqa, pada versi pertama, tentukan dahulu pemilikan atau ownership sama ada milik sendiri atau milik syarikat, yang kedua berapa minimum nilai dari sum insured, adapun angka minimumnya ialah RM 10, selepas itu maka tentukanlah berapa cubic capacitynya kerana hal ini berkaitan dengan kemampuan mesin, biasanya di mulai dari pelbagai less than 1400 cc, 1401 to 1650 cc, 1651 cc to 2200 cc, 3051 to 4100 cc, hingga di atas 4400 cc, tahun pembuatan kenderaan, biasanya angka ini adalah antara 2002 dan 2017.

Langkah selanjutnya ialah memverifikasikan type kenderaan anda, sama ada type Harrier, camry, CRV yang kurang dari 3 tahun usia kenderaan, type fortune, Hillux yang kurang dari 5 tahun usia kenderaan. Seterusnya umur panduan atau pemandu, lajur lengkapkan langkah seterusnya tiada diskaun tuntutan, tempoh insurans, berapa kapasiti tempat duduk, jenis liputan, wilayah, membuat kereta dan model kereta. Data yang dimasukkan dalam input adalah data asas, langkah seterusnya ialah mengisi data pilihan.

Berikut data data pilihan untuk kalkulator insuras kereta etiqa, data itu bermula dari car audio system dengan sum insured seperti car audio value per radio, windscreen value / cermin, strike riot and commotion (SRCC) dengan data 0.3% of sum insured, legal liabiliti kepada penumpang, dan liabiliti undang-undang untuk tindakan kecuaian penumpang.



Penulis akan menjabarkan sistematika pengiraan insurans kereta pada etiqa, pada versi kedua, untuk kalkulator ini khusus premium kenderaan peribadi, Kalkulator premium kenderaan peribadi kami membolehkan anda mengira jumlah premium insurans yang akan dibayar oleh anda bila anda mengambil insurans bagi kenderaan anda. Perubahan premium ini bergantung kepada butiran polis seperti jenis perlindungan, kapasiti enjin, pembatalan yang tidak dapat ditandingi dan faedah tambahan. Di samping itu, sila perhatikan klausa berlebihan di polis motosikal anda.


BACA JUGA :


Untuk basic information pilihlah terlebih dahulu jenis kenderaan, pilih jenis perlindungan, pilih kawasan serantau, jumlah Diinsuranskan, kapasiti Enjin cc, premium asas bebanan premim, NCD, adapun manfaat tambahan untuk polisi perlindungan menyeluruh sahaja meliputi, perlindungan cermin depan, perlindungan banjir, perlindungan liability penumpang.
===Share Please :)===

0 Response to "Kalkulator insurans kereta etiqa"

Catat Ulasan

close
==[ Ketuk disini 1X ] [Y]==
SILA KETUK GAMBAR