"welcome to the blog" Harga Renew Lesen | insurans malaysia blog

Harga Renew Lesen

Harga renew lesen - Maklumat yang anda cari mengenai harga renew lesen, di bawah ini kami telah membentangkan artikel yang berkaitan harga renew lesen sebagai salah satu rujukan. Blog Insurantax adalah blog yang menyediakan maklumat mengenai pelbagai senarai harga dan maklumat, insurans, kad kredit, deposit. pada halaman ini telah menyediakan artikel yang berkaitan dengan kata kunci yang sedang dicari, serta pada halaman ini terdapat juga beberapa iklan yang kami sediakan untuk menyokong maklumat yang anda cari.


Lesen kenderaan perlu kita perbaharui setiap kali tamat tempoh seperti yang tertera di atas kad lesen memandu anda. Kebiasaannya harga bagi memperbaharui lesen memandu ini tidaklah selalu mengalami perubahan yang ketara. Bagi memperbaharui lesen memandu anda perlu melakukannya di Jabatan Pengangkutan Jalan Malaysia (JPJ) bagi mendapatkan lesen memandu yang sah dan original.
Prosedur biasa dikenakan iaitu mendapatkan no giliran, tunggu dan anda akan dipanggil beberapa minit bagi tujuan memperbaharui lesen memandu anda. Kebiasaannya harga bagi memperbaharui lesen memandu ini tidaklah selalu mengalami perubahan yang ketara.

Pada dua hari lepas saya telahpun berjaya memperbaharui lesen memandu saya yang telahpun tamat tempoh pada 23 Januari 2018. Tepat pada pukul 10.00 pagi saya telahpun berada di JPJ Bandar Baru Bangi bagi tujuan tersebut. Prosedur biasa dikenakan iaitu mendapatkan no giliran, tunggu dan anda akan dipanggil beberapa minit bagi tujuan memperbaharui lesen memandu anda.

Adapun maklumat yang berkaitan harga renew lesen antara lain

Bayaran dikenakan bagi tempoh setahun adalah sebanyak RM30.
Bayaran dikenakan bagi tempoh dua tahun adala sebanyak RM60.
bayaran dikenakan bagi tempoh 3 tahun adalah sebanyak RM90
bayaran dikenakan bagi tempoh 4 tahun adalah sebanyak RM120

Anda juga bole memperbaharui lesen memandu anda selama lima tahun dengan harga RM150

untuk khalayak jangan lupa bila anda menggunakan servis pejabat pos untuk renew lesen, maka anda kena bayar sebesar RM2,  caj servis, kena tambah lagi 6% GST. Jumlah caj servis adalah lebih kurang RM2.10 Memandu kenderaan dengan menggunakan lesen yang telah tamat tempoh adalah satu kesalahan jalan raya. Jika ada di tahan pihak Polis ataupun pihak JPJ, tentunya anda akan di saman. Kebanyakan orang tidak tahu, tempoh tamat lesen memandu anda kini telah di selaraskan dengan tarikh lahir anda. Kalau lesen sudah tamat tempoh, jangan tunggu lagi. Pergi ke Pejabat Pos untuk renew lesen anda. Slip renew boleh di dapati dengan serta merta.

Maklumat yang anda cari mengenai harga renew lesen, di bawah ini kami telah membentangkan artikel yang berkaitan harga renew lesen sebagai salah satu rujukan. Blog Insurantax adalah blog yang menyediakan maklumat mengenai pelbagai senarai harga dan maklumat, insurans, kad kredit, deposit. 



===Share Please :)===

0 Response to "Harga Renew Lesen"

Catat Ulasan

close
==[ Ketuk disini 1X ] [Y]==
SILA KETUK GAMBAR